1/8 En söndag helt på egen hand

All by myself. Sunday in London, Klara is totally on her own.
Så vad hittar man på då? Jag har inga direkta saker kvar som jag gärna vill se. Jag har ingen påhittig kompis som är ledig och kan komma med förslag. Jag är helt utlämnad till min egen påhittighet. Ai ai ai. Med en halvt utarbetad plan for jag i alla fall till Hammersmith och tog Piccadilly line in mot stan, klev av på Green Park och håller på att kliva in i en gallerdörr. Jubilee line är stängd och jag hade tänkt åka till Canary Wharf, ett område med massa skyskrapor och sådant som jag aldrig besökt innan. Plan B då. Jag åkte till St Pauls och besökte åter igen Museum of London. Jag gick igenom de bitar jag sett och fokuserade på det som jag glömde förra gången jag var där. Jag lyckades säkert underhålla mig i en till två timmar innan jag fick nog. Då fick jag toppenidén att åka till Brick Lane och käka mat (det ska då till att vara tjock när man åker till en marknad bara för att äta). När jag kom dit var det lika packat som det brukar vara på söndagar. Jag lokaliserade snabbt en av mathallarna och granskade allt innan jag beslöt mig för att testa okonomiyaki. En japansk maträtt som brukar liknas med en pizza av någon anledning. Jag tycker det var mer som en omelett fullsmockad med kål. Jag satte mig utanför på trottoaren och åt och kollade på människor som gick förbi. Brick lane är ett ganska happening ställe, framför allt då denna marknad är så det gick förbi massvis med trendiga människor. Och inte trendiga på ett Paris Hilton-sätt utan trendiga så som "jag köper alla mina kläder på second hand, har coola brillor och en ball attityd". Själv satt jag och käkade kål och bara stirrade.
(Det var faktiskt gott!)
När jag ätit färdigt fortsatte jag gå gatan fram innan jag till slut vände tillbaka och tog mig till stationen. Jag åkte hem till Sheen, gick av på en station före min och köpte hårspray och en borste (Julia har lyckats sno med sig min och är nu i Frankrike i två veckor) på Superdrug, promenixade sedan hem, duschade fötterna (ja de luktade inte liljor) och sitter nu här. Ikväll vet jag inte vad som händer. Kanske en film. Det blev faktiskt ingen igår kväll utan jag och Niels for iväg till KFC i Putney och käkade. Vi slog på stort vår sista Lördag tillsammans. Han åker till Danmark på semester på onsdag kväll och jag åker tillbaka till Sverige den 19, dvs innan han hinner tillbaka. Men vi talar inte om min hemresa nu för då får jag bara ont i magen.
Men den här dagen har jag ju fixat bra! Helt på egen hand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0