2/8 - 3/8 Lunch i High st Ken och annat

Måndag.
Jag hade tänkt gå upp tidigt och stryka skjortor. Halv 11 vaknade jag, lika trött och grisig som innan. Någon strykning blev det inte denna morgon. Istället fick jag klä på mig och åka iväg till Notting Hill. Jag kom till High Street Kensington för det var signal failure längre fram. Jag klev av där, hörde av mig till Lotta och började gå upp mot Notting Hill. Vi möttes ungefär på halva vägen och gick ner igen mot High St Ken. På en tvärgata hittade vi en mysig liten restaurang/fik så där satte vi oss och åt lunch. Eller frukost för min del, fika för Charlotte. Jag åt en grekisk sallad och hon en kaka. Mys, skvaller och god mat. När vi ätit färdigt gick vi vidare och kollade lite inne på Boots. Där köpte jag två nagellack, ett knallrosa och ett gult och en glittereyeliner. Sedan promenerade vi hem till henne, jag målade naglarna och hon gjorde sig i ordning för jobbet. Vi åt god pasta med sås till middag och sedan tog vi oss till tuben. Hon åkte på jobbet och jag drog hem.
Klockan var kanske 5 då jag klev innanför dörren så jag hade en del tid innan Niels skulle komma hem. Jag satte alltså igång och gjorde den syssla jag tänkt göra på morgonen: stryka hans skjortor. Jag såg på Friends under tiden. När Niels kom hem snackade jag lite med honom, vi käkade oliver och såg på tv en stund innan jag gick upp och såg True Blood på min dator. Efteråt la jag mig och sov.

Tisdag.
Tro det eller ej, men Klara lyckades faktiskt pallra sig upp klockan 8! Jag kunde knappt tro det själv. Jag ägnade morgonens första stund med att tvätta mina sminkpenslar, något jag skjutit upp allt för länge. Sedan gick jag ner och åt frukost framför ett avsnitt Friends. Sedan klädde jag mig och åkte iväg. Jag lyckades ta mig till Canary Wharf idag, om ni kommer ihåg så gick det inte i söndags för jubilee line var stängd. Jag kan säga att det inte är mitt favoritställe. Häftigt med sina stora blanka byggnader, jovisst. Men kallt, stelt och ganska så opersonligt. Jag kollade i lite butiker och så men stannade inte speciellt länge. Jag for istället in till centrum (Oxford st och det alltså), köpte två nya foundations, en till i vinter och en till nu (de är mycket billigare än i Sverige!). Jag åt sedan en pastasallad på Starbucks och gick sedan vidare till HM. Jag tror jag ska förbjuda HM från och med nu, det är inte bra för min ekonomi. Jag hittade en tight grön kjol och en söt vit blus att ha till. När jag promenerade Regent st ner mot Piccadilly kom jag på att jag kunde gå in och se om Charlotte jobbade i frontbaren. Jag kikade alltså in på Friday's och såg henne så jag gick och satte mig i baren. Där satt jag säkert en 45 minuter/en timme, snackade med Charlotte och diverse kollegor till henne medan jag sörplade på min favoritdrink (vet inte vad den heter men det är en blendad drink med peach smak. Sommar i ett glas!). Strax innan 5 tackade jag för mig och for hem. Sedan dess har jag skrubbat Niels dusch, mitt badrum och vasken i köket och nu sitter jag här och skriver. Tänk så mycket man kan hinna med när man går upp tidigt. Jag ska göra mitt bästa att göra det till en vana den här sista tiden i London (men vi pratar som sagt inte om att jag snart åker hem).
Vad händer ikväll då? Ingen aning. Hoppas jag får i mig lite middag snart, jag är hungrig. Lär inte hända något speciellt spännande och gör det det så får ni höra om det nästa gång jag skriver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0