4/8 - 5/8 Övergiven på tuben och massa sovande

Onsdag.
Jag började dagen med att gå till optikern här i Sheen och beställde linser eftersom mina börjar ta slut. Tror däremot att jag ska börja med månadslinser då jag kommer hem. När jag var färdig hos optikern åkte jag in till stan för att byta blusen jag köpte dagen innan. Jag hade upptäckt att den var sned i halsen då jag kom hem dagen innan så nu for jag alltså och bytte den mot en ny. Hittade som vanligt massvis med kläder när jag var inne på HM som det bara kliade i fingrarna efter men jag höll hårt i mina slantar och köpte faktiskt inget. Vid 2-3-tiden åkte jag hem och roade mig med diverse saker (dator, tv, smink). Åt middag ensam framför tv:n och sedan gjorde mig i ordning för att åka till Charlotte. Niels kom hem vid 7 och vi hade vår sista timme tillsammans som housemates. Han åker nämligen hem till Danmark på semester nu och när han kommer tillbaka så har jag redan lämnat England (något vi åter igen inte snackar om). Det kändes konstigt att säga hejdå men jag är säker på att vi träffas igen någon annan gång. Jag for alltså till Charlotte, träffade henne och hennes vän Linn. Vi gjorde en liten pubcrawl runt några stationer på Circle line tills pubarna stängde klockan 11. Vi snackade då om att åka in till stan så vi gick ner på tubestationen. Och vad hände då? Jo, Charlotte ropar CAMDEN! och impulshoppar på ett northen line tåg, Linn hoppar efter och dörrarna stängs. Klara står själv och stirrar snopet medan tjejerna försvinner. Det tog hela 45 minuter, 4 tåg och barfotaspring genom King's Cross station att hitta igen dem igen. Vid det laget var jag lite lack men så fort jag hittat dem på en bar i Camden gick det över ganska snabbt. Vi chillade, pratade med massvis med människor och hade en riktigt ordentlig utekväll. Sedan tog vi en taxi hem till Charlotte där vi sov.

Torsdag.
Jag kan säga att den ordentliga utekvällen kändes dagen efter. Vi gick upp omkring halv 10, gick och köpte varsin subwaymacka till frukost och gick till Hyde park där vi åt, sov och fick lite sol i omkring två timmar. Klockan 12 begav jag mig hemåt igen, tvättade av sminket och stupade i säng. Jag sov så mycket jag kunde innan jag gick upp, promenerade till Waitrose och handlade mat, kom hem och tog en dusch, skypade lite med Ludvig och började sedan laga käk. Charlotte och Linn skulle komma över på middag så jag lagade pasta och kyckling och soltorkade tomater i fetaostsås. Mums om jag får säga det själv! Efter middagen satt vi i vardagsrummet och pratade tills tjejerna så småningom åkte hem vid 12-tiden.
Här är en bild jag tog på min nya blus och kjol. Jag är jäkligt nöjd med denna outfit måste jag säga.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0