6/8 - 8/8 Tråkiga dagar och framtidskris

Fredag.
Ännu en händelselös dag. Jag gjorde inget speciellt under hela första delen av dagen. Jag såg på tv, satt vid datorn och annat slöande. I alla fall tills klockan var omkring 5. Då tog jag en dusch och började göra mig i ordning för att åka till Charlotte och träffa henne, Linn + några kompisar som Linn träffat under en backpackingresa. Jag kom dit omkring halv 8 just innan de andra tjejerna kom. Det var 4 engelska tjejer som var pratglada, trevliga och roliga. Vi spenderade först några timmar med en förfest hemma hos Lotta innan vi gick ut till en club/bar där vi dansade tills det stängde klockan 1. Då gick vi över gatan till en annan club där vi spenderade ytterligare en timme innan de flesta började dra sig hemåt. Jag tog bussen som vanligt och hade bra flyt med bytena. Dock hade jag mindre flyt med de som satte sig bredvid mig. Fick tacka nej till två grabbar som kom med fina förslag men de var tack och lov inte överdrivet ihärdiga så det gick bra. Kom hem omkring 3 och stupade i säng.

Lördag.
Kan jag sluta göra ingenting om dagarna? Men det är inte så jäkla kul när Julia är i Frankrike och Charlotte jobbar. Jag orkar inte underhålla mig själv varje dag. Jag sov till 12, såg sedan på tv och slappade. Jag orkade helt enkelt inget annat. Vid middagstid fixade jag i alla fall ordentligt käk, jag hade ett paket kyckling kvar från middagen i torsdags så jag gjorde en kycklingröra. Det är himla trevligt att laga mat alltså, även om det är mycket roligare när någon annan än bara jag själv äter den. Jag såg lite på tv på kvällen och la mig sedan ganska så tidigt. Vilken deprimerande näst sista lördag i London.

Söndag.
NU! Nu ska jag i alla fall inte spendera hela dagen hemma. Jag hörde av mig till Marietta och vi bestämde oss för att träffas i Richmond och ta en fika. Vi möttes vid 11-tiden och gick till Starbucks. Vi tog igen lite förlorad tid medan vi drack varm choklad. Efteråt promenerade vi lite innan hon var tvungen att åka halv 1. Då gick jag tillbaka in till Richmond, gick lite i butiker. Köpte en palett med ögonskuggor på Boots + ett par lösögonfransar (haha, ja faktiskt. Ska bli superkul att testa!). På TopShop hittade jag ett par söta rosa skor som var på rea. Vem kan motstå något så sött för endast £30? Inte då jag. Efteråt köpte jag lite frukost på waitrose och beslöt mig för att gå hem istället för att ta bussen. Bra idé för solen sken och det var skönt gåväder. När jag kom hem såg jag The Dark Knight (såg halva och somnade sedan) och skypade sedan med mor, far och Alva. Vi diskuterade min framtid. Jag har nog glömt nämna det men jag har kommit in på Juristprogrammet i Umeå, med blandade känslor från min sida. Jag orkar inte gå in på allt för det kommer ta ett år att skriva och ingen kommer orka läsa det men jag är verkligen inte säker på att jag vill göra hela plugg-grejen. Nu när jag är ung vill jag resa, träffa folk, göra roliga saker så som bo här i London, jobba på roliga, spännande ställen, göra lite så som faller mig in och INTE låsa mig i en stad som Umeå i 4,5 år. Och sen då, när jag är färdigutbildad och min ungdom är över, ja då ska jag jobba hela resten av mitt liv. Hur kul är det på en skala?! Jag får ont i magen.
Nåja, nu ska jag inte ägna mer tid åt detta för jag blir bara matt. Resten av kvällen då? Jag åt middag, rester från kycklingen igår och sedan har jag suttit här vid datorn, bloggat, pratat med folk på skype mm. Kanske ser jag en film ikväll eller så går jag bara och lägger mig. Jag är inte riktigt på humör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0