9/8 - 12/8 Stallone och Gainsbourg

Måndag.
I brist på annat att göra for jag efter en slapp morgon till London Zoo igen. Jag spenderade några timmar med att trava runt och kolla på djuren, det fanns även några som jag missat förra gången jag var där så det var ändå väl spenderade timmar. När klockan var 6 och parken stängde så begav jag mig mot utgången och lyckades stöta på en av Charlottes arbetskamrater. Vi snackade lite och beslöt oss för att åka in till stan och ta en drink. Vi spenderade några timmar med att snacka musik, film och skillnader mellan Sverige och England. När vi sedan lämnade puben och skulle påbörja resan hemåt lyckades vi kliva rakt in i premiären av the Expendables och såg Sylvester Stallone åka förbi vinkandes i en bil. Coolt! Dock så såg vi aldrig Arnold så jag var lite besviken.

Tisdag.
Efter frukosten så gick jag först och hämtade ut mina linser som jag beställt och sedan åkte jag in till stan. Det första jag gjorde då jag kom fram var att gå till ett half price booth och köpa en biljett till kvällens föreställning av musikalen We will rock you. Kanske inte superkul att gå själv men what can you do när vännerna inte är i stan. Ganska strax efter så ringde däremot telefonen och det var en grabb jag och Charlotte träffat när vi var ute i förra veckan. Han föreslog att vi skulle hitta på något och jag tyckte det lät bra så någon timme senare möttes vi vid Leicester square. Vi började med en kaffe på en uteservering, satt och snackade medan regnet föll (vi satt under parasoll så vi höll oss torra). Sjukt rolig kille måste jag säga. Han är intresserad av konst och film så han kom med förslaget att vi skulle gå till en biograf som spelar massa utländska filmer så det gjorde vi. Vi såg en fransk film om Serge Gainsbourg, konstig men bra. Kul att testa på något annat också! Efteråt satte vi oss i en bar och pratade lite mer innan jag var tvungen att gå och se min musikal. Trist att jag får engelska vänner när jag snart ska åka hem! Var tusan var dem då jag just kommit hit?
Nåja, jag sökte rätt på the Dominion, teatern där musikalen spelades, satte mig på min plats och såg den nästan 3 timmar långa föreställningen. Den var väldigt bra men kändes tyvärr lite lång, inte heller lika bra som the Lion King, men ändå. Bra musiker och sångare, så det var supertrevligt.
Ja sedan åkte jag bara hem.


Onsdag.
Jag sov länge. Och efteråt gjorde jag inte mycket. Jag pratade med mamma på skype, gick och handlade mat och chillade en massa. Till middag lagade jag köttbullar och potatismos, mums! Jag hade till och med köpt cranberry sause i brist på lingonsylt. Och mer hände faktiskt inte den dagen.

Torsdag.
Jag gick upp vid halv 10. Åt frukost framför datorn medan jag fixade med några bilder på Sammy (Niels son) som jag tänkt skriva ut åt Niels som en present. Jag tog sedan en snabb dusch, gjorde mig i ordning och åkte till fotobutiken i Richmond. Där förde jag över de bilder jag tänkt mig och bad dem skriva ut dem och rama in. Jag ska hämta upp dem i morgon, hoppas de blir bra. Sedan åkte jag in till stan, gick till Primark och köpte strumpbyxor, åt sedan lunch på KFC, man måste ju passa på eftersom det inte finns i Sverige av någon anledning. Sedan kollade jag i några fler butiker men hittade inget så jag åkte hem vid 2-tiden. Sedan dess har jag suttit här och skrivit. Jag vet inte vad som händer ikväll, har jag tur så kommer jag på något mer spännande än tv-tittande men vi får väl se.
Jag får höra av mig senare helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0