15/7 - 16/7 Bittersweet days, but that's just me

Torsdag.
Julias kompis Stephanie är på besök och Julia som tyvärr var tvungen att jobba hela torsdagen frågade Klara om hon kunde tänka sig att hitta på något med tjejen. Klara gjorde det otänkbara och valde bort en dag i pyjamas (hur ofta händer det?) och åkte till Clapham för att hämta upp Stephanie.
Jag tog henne till Tate Modern och vi gick igenom alla våningar, såg de konstverk jag sett x antal gånger förut och även några som inte hängt där vidare länge. Galleriets höjdpunkt för mig just då var fotoutställningarna de hade längst upp. En var speciellt intressant, jag la tyvärr inte fotografens namn på minnet men han hade fotat porträtt av människor i Tyskland under krigs och depression-tider. Fruktansvärt ledsamma och sorgsna bilder måste jag säga.
Efter Tate gick vi till St Paul's och satte oss på Starbucks och lunchade. Steph är en trevlig brud så det var inga problem att hitta samtalsämnen så åtminstone jag hade väldigt trevligt. Sedan tog vi tuben till Notting Hill och tog en promenad på Portobello Road och sedan vidare genom Hyde Park tills vi hamnade i South Kensington där vi tog tuben åt vart sitt håll, hon till Clapham och jag hem till mig. Vi hade bestämt att gå ut på kvällen, hon, Julia och jag så jag behövde åka hem för att äta och fixa till mig.
Strax över 9 var jag färdig och skulle ta bussen till Hammersmith. Av någon anledning fick jag dock för mig att testa att åka till Putney och ta tuben därifrån istället. Detta resulterade i att jag satt fast på District line i över 30 minuter och bet på naglarna. Det var signalproblem på Gloucester road och därför satt jag där, en människa som hatar att inte ha kontroll och inte kunna påverka, i en tunnelbanevagn och var sekunder ifrån att börja klättra på väggarna. Till sist kom jag ju fram i alla fall, men jag kommer inte testa att åka till Putney igen i första taget. Vid Oxford Cirkus träffade jag de andra tjejerna och vi gick till cluben Movida som ligger där strax intill. Det var ett okej ställe men kvällen i övrigt var inte sådär 100 så klockan 2 begav jag mig därifrån. Fick vänta en 20 minuter på bussen i stan och ytterligare 20 minuter på nästa i Hammersmith så halv 4 kom jag hem. En kvart senare låg jag i sängen och väntade på John Blund. Han dröjde inte speciellt länge.

Fredag.
Vill ni veta hur länge jag sov? Halv 1. Vad hände med tjejen som fick ångestattacker av att sova till 11 på morgonen även om hon kommit i säng 6 dagen innan? Nu har jag inga som helst problem att sova bort en hel dag. Dessutom är jag trött och fortfarande inte känner mig helt frisk så jag intalar mig att jag behöver alla dessa timmar. Nåja, efter att jag vaknat så käkade jag frukost framför tv:n innan jag la mig i soffan med datorn i knäet. Jag skypade med Ludvig en lång stund och sedan mor. Sedan vek jag tvätt, strök 3 skjortor, kokade pasta och rörde ner pesto och slog mig sedan ner framför datorn och såg en film medan jag åt. Halv 6 kom Niels hem så det var ovanligt tidigt. Han hade haft en ganska viktig presentation under dagen och var väldigt trött så om han är kvar där jag lämnade honom så ligger han nog och sover i soffan nu. Vi ska nog gå till någon pub och käka ikväll (fast eftersom jag åt en tidig middag ska jag nog bara ta en cola, kanske några pommes).
Förresten så har jag fått veta hur det gick med universitetssökningen jag hade så mycket problem med för några månader sedan. Jag kom in på lärarlinjen (oväntat, nej) men är fortfarande lika intresserad av det som jag är av potatismos, och så kom jag som 11:e reserv till juristprogrammet så om 11 grabbar och birds hoppar av så är jag inne. Till en början hoppades jag att jag inte skulle komma in eftersom jag egentligen sökte bara för att se om det skulle gå, men nu har jag börjat tänka att jurist kanske skulle vara ett intressant yrke så nu hoppas jag på att komma in. Men gör jag inte det så är det ingen idé att fälla bittra tårar, då blir det nog någon makeup-artistutbildning någonstans.
Nu är jag less på att skriva så vi får höras någon annan dag. Jo just ja, bara en sak till. Tänkte bara snabbt informera om att de tre veckorna med konstant solsken och hetta är över. Sedan i måndags har det varit kallare, gråare och igår regnade det som bara den på natten. Idag är det däremot ganska så fint. Så, slut på vädersnack. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0