1/7 - 3/7 Lymington

Torsdag.
Jag trodde att jag skulle vara frisk nog idag men jag hade fortfarande feber och kände mig faktiskt helt slut så det blev ännu en dag av tv-tittande, värktabletter och sovande. Hände nog inget värt att nämna över huvudtaget. På kvällen käkade jag en snickers och såg på serier på min dator + en halv film innan jag la mig and that was that.

Fredag.
Jag vaknade, hade ännu lite feber så jag försökte se resten av filmen men kom inte så långt på grund av segt internet. Klockan 11 kikade Charlotte in och vi satte oss i soffan och snackade en stund innan vi gick ut och promenerade en liten bit. Solen sken och det vackra sommarvädret håller i sig. Vid 3-tiden tog hon bussen tillbaka och själv åkte jag till Julia eftersom familjen hon jobbar som au pair hos har frågat mig och henne om vi kan sitta barnvakt åt Luca 4, Alanah 2 och Conor 8 månader medan de är på Mallorca över helgen. Visst visst tänkte vi. Kan sitta fint med lite extra cash (framför allt eftersom jag inte tjänar ett jota nu för tiden.) Så jag drog dit så de skulle kunna ha ett sista snack med oss båda. Jag kom fram, pratade med föräldrarna och sedan när de åkt matade jag bäbisen innan jag åkte hem och hämtade upp lite saker och sedan for tillbaka (omständigt, I know.)
När ungarna låg och sov och jag och Julia satt ute på bakgården och käkade pizza till middag fick Julia ett sms från Elaine (mamman). Tydligen var deras flight inställt. Jag hatar flyg, det är alltid något fel! Vi försökte på förfrågan hitta något nytt åt dem men till slut gav vi alla upp och de kom hem igen vid 12-tiden. De kom då med förslaget att vi två följer med dem till deras stuga i hamnstaden Lymington. Inte alls lika mycket betalt men inte heller lika mycket ansvar. Vi tyckte att det var så synd om dem så vi sa ja och sedan gick vi och la oss.

Lördag.
Vaknade av barnskrik, hur länge sedan var inte det? Upp vid 8-tiden och så for vi strax efter i bilen. Jag satt där bak med Luca och sov större delen av resan som tar omkring 2 timmar. När vi kom fram till deras fina lilla hus promenerade vi först till havet och sedan vaktade vi ungarna medan föräldrarna for och handlade mat mm. Vid 3-tiden käkade vi och sedan blev vi skjutsade in till stan där vi först gick omkring en liten stund innan vi satte oss på en pub och kollade in Tysklands match mot Argentina. Efteråt såg vi på båtarna och sedan blev vi hämtade igen. Ungarna tog ett bad och sedan for Elaine and Tom iväg och tog en drink medan vi matade och nattade ungarna. Äldsta pojken Luca har jag inte mycket till övers för, alldeles för skrikig och bossig men tvååriga Alanah är en riktig liten sötnos trots att hon är en busunge. Conor är mest bara tjock och nöjd. Nu sitter jag och Julia mitt emot varandra med varsin dator och funderar över vad vi ska göra ikväll. Lymington har väl en nattclub, högst två, och jag tror Julia är lite småsugen på att kolla in den och det är väl i och för sig jag också men jag tror jag har feber faktiskt så jag är lite tveksam. Det bästa hade väl varit att pumpa i sig några liter vatten + värktabletter och sedan sova. Men vi ser väl vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0