17/7 Museum och kronärtskocka

Lördag.
I morse tvingade jag upp mig halv 9. Jag åt frukost framför tv:n och gick sedan och klädde på mig. Jag hade bestämt att jag skulle besöka antingen Victoria and Albert Museum eller Museum of London men visste inte riktigt vilket av dem jag skulle ta. När jag gick ner igen satt Niels vid köksbordet så jag kollade med honom om han ville hänga på och han sa ja. Stackarn har väl inte lämnat huset i annat syfte än att gå till jobbet eller åka till Danmark på mer än ett halvår. Eftersom han inte har något Oyster card tog vi tåget och hamnade på så sätt närmare Museum of London, därav beslutade jag att vi skulle dra dit. Vi tog tuben till St Paul's och gick till museumet därifrån. Jag måste säga att jag är glad att vi gick dit. Så himla bra ställe! Vi fick en resa genom Londons historia från innan London var London till nutid. Informativt på ett lättåtkomligt sätt och genomtänkta utställningar. Jag tror faktiskt det är mitt favoritmuseum so far. Jag fattar inte att jag inte varit där tidigare. Niels däremot är som ett barn så han tappade intresset halvvägs, men det var bara för honom att stå ut för jag skulle tametusan se allt. Klockan 3 var vi (jag) färdiga där och då gick vi och satte oss på ett franskt fik och åt lunch innan vi promenerade till en tube station och åkte till Notting Hill. Niels hade aldrig varit där och eftersom det är marknad på lördagar tänkte vi att det kunde vara trevligt. Det var fullsmockat. Vi gick gatan fram och var båda ganska så trötta och ömma i fötterna. Vid ett stånd köpte Niels kronärtskockor som vi skulle äta till middag senare. När vi slutligen kom till nästa station var vi ganska så matta, vi tog oss till Sheen, köpte lite bröd och annat på Waitrose och gick sedan hem. Jag bytte om till pyjamas (vem orkar ha jeans när man är hemma?) och han började koka kronärtskockorna. Han gjorde även i ordning en dressing av vinäger, olja, senap och vitlök som vi sedan doppade bladen i. Supergott, och roligt också att sitta och skala av bladen från det som måste vara den konstigaste grönsak? blomma? som finns. Nu är jag ganska så trött och ska snart gå och lägga mig. Jag vet inte riktigt vad som händer i morgon, kanske ska jag träffa Julia och Stephanie, vi ser.
Förresten så har jag ett litet problem. Eller problem och problem, men jag har svullna ögonlock och har haft det i minst 5 dagar. Jag fattar inte alls hur det kommer sig eller vad som är fel men till och med Julia har lagt märke till det. Är det någon som har någon idé om vad som kan ha hänt så hör av er för jag börjar bli lite irriterad, det är ju inte snyggt direkt. Jag undrar om jag har någon mystisk allergi som jag inte vetat om förut. Vitaminbrist? Vattenbrist? Viktökning? Vagel? Vaskulit? Kom med era förslag, den som har rätt vinner en exklusiv afton med undertecknad själv, så tveka inte! (terms and conditions apply)
Men snabba för guds skull på innan de svullnar så pass att detta blir min permanenta look...
Tack och god natt!

Kommentarer
Postat av: lisaboman

mina förslag:

mascara i båda ögonen (geggar eller grisar de nått?)

skräp på linserna (samma där, gris/gegg?)

för saltrik kost (du är i england så det är en stor möjlighet)

överdos av ögoncreme (om du nu hade nån)



för att minska besvären:

sov svalt på rygg med huvudet högt

drick mer vatten

gurkor på ögonlocken

2010-07-18 @ 11:05:39
URL: http://lisaboman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0