20/7 - 22/7 Shine on

Tisdag
Denna dag skulle någon komma över och kolla så larmet funkar som det ska. Denna någon skulle komma någon gång mellan 9 och 1, en ganska så bred tidsplan om du frågar mig, så jag var tvungen att gå upp innan 9 och stanna hemma tills det var färdigt. Det gjorde i och för sig inte så mycket, jag städade, strök skjortor, såg på tv och sedan vid 12-tiden kom en kille över och kollade så allt var bra med larmet. När han sedan åkt lagade jag lunch och beslöt mig för att det var för sent att försöka hitta på något. Jag tog istället en dusch, satte spolar i håret, såg på serier på datorn och sedan omkring 8 gjorde jag mig i ordning för att åka ner på stan och träffa Julia och Stephanie. Jag kom lite sent så jag stressar mig in på baren/restauranten Cocoon, träffar tjejerna i baren och vi tar ett glas vin och snackar massa skit innan vi sedan går vidare till klubben Whiskey Mist i Mayfair. Vi dansar, snackar med folk och har allmänt kul till omkring 3-tiden då vi åker hem. Jag sov hos Julia till omkring 8-tiden då jag började dra mig hemåt.

Onsdag
Jag åker som sagt hem på morgonen, lyckas gå in i en lyktstolpe medan jag smsar Julia, just framför massor av människor, men inte lyfter jag på huvudet och skrattar åt det eller något sådant, nejdå, jag viker bara undan och fortsätter smsa och gå. Jag antar att folk höll på att dö av skratt, det kan man väl bjuda på.
Omkring 9-tiden var jag hemma, la mig då i sängen igen och föll in i någon slags koma. Klockan 3 vaknar jag efter 6 timmar intensiv sömn. Jag orkar inte ens reflektera över att jag sovit bort en hel dag utan jag sätter mig istället vid datorn och ser på serier och skypar. När Niels kom hem på kvällen beställde vi pizza som vi åt framför tv:n (enligt Niels är det obligatoriskt att äta pizza vid tv:n). Sedan återvände jag till min grotta, såg filmen 500 Days of Summer, schyst film faktiskt, och sedan la jag mig och sov.

Torsdag
Sådär ja, nu börjar det likna något! En dag med riktigt Londonväder. En sådan där dag då den vattenfasta mascaran åker på och i väskan ligger både ett paraply och solglasögon. Efter en skön stressfri morgon åker jag till South Kensington för att träffa Julia och hennes barn (ja au pair barn alltså). Hon däremot hade problem med bussen så jag fick ströva runt lite på egen hand medan jag väntade och regnet föll så det plaskade på marken. När de sedan kom fram sken solen så det enda som plaskade var svetten som rann. Vi gick iväg till Natural History museum för att se dinosaurier, skalbaggar och diverse annat. Vi hade tur för Alanha sov större delen av tiden, Luca var tillräckligt att hålla koll på utan att den tvååriga illbattingen var uppe och sprang. När vi sett allt som Luca tyckte var värt att se satte vi oss och fikade innan vi gick därifrån. Vi funderade på att gå in på Science Museum också men där var så fullt att vi beslöt oss för att åka hem istället. Vid 4 var jag hemma och då tog jag en pizza slice medan jag såg ett avsnitt Secret diary of a call girl på datorn. Sedan det var över har jag suttit här och bloggat. Nu ska jag hoppa in i duschen och packa i ordning lite grejer innan jag åker till Julia vid 7-tiden. Vi ska äta middag, sitta barnvakt och sedan när föräldrarna kommer hem ska vi ut och dansa. Vi måste ju få ut så mycket vi kan av Londons nattliv innan det är över.
Mina dagar i världens underbaraste stad är räknade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0