23/7 - 26/7 London Zoo och Cambridge

Först och främst torsdag kväll.
Julia skulle inte vara barnvakt så någon middag blev det inte. Istället möttes vi upp på Oxford Cirkus, promenerade iväg till Soho Square och delade på lite vin innan vi gick vidare till klubben Movida. En bra kväll med bra förutsättningar för min del. Bra musik, jag hade bra sminkning och genomtänkta kläder, mina klackar kändes av någon anledning som promenadskor, inte allt för fullt utan ganska så lätt att ta sig runt. Julia däremot var inte på lika bra festhumör så vi lämnade stället mellan 1 och halv två. När jag kom hem så var klockan inte ens 3 än så det var skönt att komma hem tidigt. Jag la till och med ner tid på att tvätta av sminket ordentligt, så pigg var jag.

Fredag.
Jag vaknade, åt frukost och drog iväg till Notting Hill för att träffa Charlotte för första gången på två veckor! (Hon har varit hemma i Sverige förstår ni) Vi testade ett nytt fik som öppnat nära hennes lägenhet och där satt vi i säkert 3 timmar och tog igen det vi missade plus dissekerade och analyserade varenda liten detalj i våra liv som kändes relevant. Efteråt tog vi omkring en timmes planlöst promenerande runt Notting Hill till Earl's Court och vidare runt medan vi fortsatte diskutera. Slutligen gick vi hem till henne igen där jag träffade hennes kille, snackade lite med honom innan jag drog vidare in till stan. Då var klockan ungefär halv 6. På HMV (gigantisk mediabutik) köpte jag den 9:e boken i Southern Vampire Mysteries, TrueBlood alltså som kostade 3 pund på rea, nice. Sedan satte jag mig på Starbucks, åt en sallad och läste tills klockan var omkring 8. Då gick jag till Leicester square och en comedy club. I omkring 2-3 timmar så såg jag en stand up show med 4 olika komiker. Det mesta var bra, en del inte lika men allt som allt var det riktigt trevligt. En av komikerna var faktiskt han som gör rösterna på Family Guy. När det var slut drog jag vidare hem och sov.

Lördag.
Upp tidigt och iväg till Camden. Klockan 10 skulle jag möta upp Julia men hon var sen på grund av "delays due to person under the train". Jepp, de säger faktiskt så. Jag hade lyckats hinna med ett tåg som åkt förbi olycksplatsen (charing cross) innan den skedde. Omkring 15-20 minuter senare dök tjejen upp och vi promenerade iväg till London Zoo. Vi betalade 20 pund för att se på tigrar, lejon, giraffer och massvis med andra djur. Vilken trevlig dag!
Världens konstigaste djur. Är det en zebra? En häst? En giraff? Okapi heter den.
Sjukt lustig
Glasspaus
När vi var trötta omkring 4-tiden så åkte vi hem var och en för sig. Jag duschade och gjorde mig i ordning för att sedan åka till Julia i Clapham. Vi tog några drinkar på en bar där innan vi åkte vidare in till stan och klubben Cuckoo. Klockan 3 var jag trött och färdig att dra hem så jag påbörjade min resa. Halv 5 var jag hemma och skulle upp klockan 7 för jag och Julia hade tänkt åka till Cambridge.

Söndag.
7 my ass. Halv 10 (tiden då tåget vi tänkt ta skulle gå) vaknade jag. Men eftersom Julia inte ringt eller skickat några arga sms så antog jag att hon också försovit sig. Jag försökte ringa henne men kom inte fram så jag satte mig alltså framför tv:n och sov till Ice age 2. Omkring klockan 12 fick jag äntligen tag på tjejen. Hon hade också försovit sig och inte hittat sin mobilladdare förrän då. Vi båda var väldigt nöjda över att vi i alla fall lyckats göra samma misstag så vi inte behövde vara sura på varandra. Jag var otroligt trött trots slumrande framför tv:n så jag slappade på resten av dagen. Och fort gick det. Och utvilad blev jag inte. Jag dissade till och med Charlotte, vi skulle egentligen till Roadhouse och se på flairtävling men jag var bara så slut. Kändes hemskt men det var nog bäst så, främst eftersom jag och Julia bestämt att göra Cambridgeresan dagen efter eftersom vi misslyckats denna. Så jag läste en stund ur min bok och somnade sedan klockan 11.

Måndag.
Halv 8 kastade jag mig upp, klädde mig, tryckte två mackor och var ute inom 20 minuter. Klockan 9 var jag framme på King's Cross Station (15 minuter förtidigt). Julia hade åter otur med tåget, denna gång signal failure så hon kom fram nästan en timme senare. Men jag hade min bok så jag klarade mig. När hon så småningom kom fram köpte vi tågbiljetter, varsin baugette och sedan åkte vi klockan 10.15. 45 minuter senare var vi framme. Efter x antal minuter med fula byggnader kom vi så småningom fram till centrum. Vi travade runt och såg massa byggnader och fina colleges och åkte även en båttur, kallades punting, nästan som att åka gondol i Venedig för det var en kille som stod upp och puttade på med en lång stav. Superfint att se universiteten från vattnet och alla broar och guiden var duktig, rolig och informativ på ett lättsamt sätt. Totalt värt sina 12 pund. Efteråt åt vi lunch och promenerade runt lite mer. Klockan kvart i 6 tog vi tåget hem, skiljdes åt i King's Cross och båda åkte hem till sig. Sedan dess har jag suttit här vid datorn och gjort diverse och snackat med olika människor. Nu känner jag mig helt slut så jag ska lägga mig. Jag hoppas jag får lite tid över i morgon att lägga upp några bilder från Cambridge för nu orkar jag helt enkelt inte.
Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0