27/7 - 31/7 London är Underbart

Tisdag
Jag och Julia åkte in till stan och tog en båt till Greenwich. Vi hade en mysig dag då vi gick omkring och såg vackra byggnader, kollade in stället där longituden är noll och vad det nu är. Vi tog fula och konstiga bilder och hade vansinnigt roligt.
Vid halv 5 tog vi sedan båten tillbaka till stan. Där skiljdes vi tillfälligt åt, Julia skulle hem och hämta några saker och sedan komma till mig. Jag åkte hem och gick och handlade mat och strax efter kom Julia. Vi lagade tacos (mums!) som vi åt tillsammans med Niels innan vi gjorde oss i ordning för att åka till klubben Whiskey Mist. Vi stannade inte där speciellt länge dock utan blev uttråkade vid 1. Jag var hemma kanske 2 så det var otroligt skönt med tanke på morgondagens händelser.

Onsdag
Och vad är det nu då för händelse? Jodu, Klara fyllde 21! Inte för att det kändes speciellt... speciellt när man vaknar av sin egna väckarklocka och inte morgontrötta röster som sjunger Ja må hon leva...! Jag började morgonen med frukost medan jag slötittade på en film på tv. Sedan klädde och sminkade jag mig innan jag började åka till Charlotte. Klockan 2 var jag hemma hos henne. Vi åt lunch och jag fick massor med svenskt godis (marabou choklad och ahlgrens bilar i överflöd) + en svensk cosmo. Vilken skatt! Efter lunch gick vi till en mexikansk restaurang och beställde in en kanna margarita med passionssmak. Där satt vi och snackade om dåtid, nutid och framtid och hade väldigt trevligt. Utan att vi sagt att det var min födelsedag till dem på restaurangen så kom de över med nachos och dipper (on the house) och även varsin supergod drink efter att vi tömt vår kanna. Så himla trevligt! Jag antar att vi gjorde bra reklam där vi satt fullt synliga mot gatan utanför. Vi lämnade bra med dricks. Efteråt promenerade vi runt lite innan vi återvände till Lottas lägenhet. Där gjorde vi i ordning oss inför kvällen och sedan for vi iväg mot Piccadilly. Vi gick till TGI Friday's där Charlotte jobbar och fick bord på 3 minuter fastän kön var på 40 min. Tanken var egentligen att Julia skulle joina oss men hon hade blivit tvungen att vara barnvakt så jag och Lotta fick klara oss själv. Vi åt god mat, drack goda drinkar och blev nästan yr av mättnad. När vi var nästan färdiga med maten kom några servitörer en efter en och knöt fast ballonger på min arm och stol och när vi ätit färdigt kom ett gäng ut med en tårtbit och sjöng för mig. Askul! Vilken toppenmiddag alltså. Vid halv 11 eller så gick vi vidare. Drog runt lite på måfå kring stan, dansade lite på en club, drog vidare till en gaybar i Soho och snackade med några homosexuella irländare och gick slutligen till Cuckoo på Swallow St. Där dansade vi till klockan 2 då vi beslöt oss för att vi nu hade haft nog med roligt. Dags att dra hem. Tack Charlotte för en superfödelsedag!

Torsdag
Jag vaknade 9 av ett sms från Niels. Tydligen skulle det komma hem någon och kolla över huset så han bad mig städa upp mitt rum och se till att allt såg bra ut i huset. Det var bara att sätta igång. När jag var färdig kändes det onödigt att lägga mig igen så jag bestämde mig att åka in till Notting Hill. Jag hade lite grejer hemma hos Lotta så jag tänkte att jag kunde hämta upp dem. Först gick jag till Body Shop på Portobello rd och köpte en ögonskugga i brons (jag hade £5 off eftersom det varit min födelsedag så jag tänkte passa på) och sedan när jag var på väg tillbaka gick jag in på Hummingbird Bakery och köpte två söta cupcakes med apple blossom smak innan jag travade vidare. Jag har länge velat testa detta bageris cupcakes, de är ganska så kända, men jag har inte unnat mig någon förrän nu. Jag kom till Charlotte med min lilla skatt i handen, hon fixade te och så fikade vi. Mums! Mycket godare än jag trodde de skulle va. Min princip är att ju mer tid som lagts ner på utseendet på kakan desto tråkigare smakar den. But this proved me wrong. Dock var den nästan lika söt i smaken som den såg ut så jag hade nog inte kunnat äta mer än en. Klockan 3 började jag åka hem eftersom Lotta skulle jobba. Jag åkte hem och åt middag och for in till stan igen till klockan 8. Då träffade jag Julia och vi gick till Soho Comedy Club och såg stand up comedy. Det var vår tur att fira min födelsedag eftersom hon inte kunde komma dagen innan. Jag fick en ram med 6 olika bilder på mig och Julia. Så himla sött!
Showen var mycket bättre än förra gången jag var där. En av komikerna var även svensk, han var askul om du frågar mig. Lät som tankfull hela tiden och sa askonstiga saker. min humor. Han talade till exempel om hur folk bemöter honom som svensk, och att folk brukar fråga om det inte finns några fula människor i Sverige. Jovisst finns det fula människor sa han då, men vi har dem i ett "special camp just outside of Sweden. We call it Finland". Jag och Julia bröt ihop. Det var även 4 andra komiker som också var bra. Alla utom en som var lite trist. När det var färdigt vid halv 11 sa vi hejdå, Julia ska åka till Frankrike i över två veckor med sin värdfamilj. Så himla tråkigt för mig. Vi åkte hem och jag la mig och läste ut min bok. Kunde inte motstå trots att det var ganska så sent.

Fredag
Jag kan inte riktigt komma ihåg vad jag gjorde på dagen. Inte speciellt mycket. Jag såg i alla fall på tv, strök några skjortor, såg senaste avsnittet True Blood på min dator och sådant. Jag tog även en tupplur på kanske 2 timmar innan jag skärpte mig, tog en dusch, la på lite smink, åt middag och sedan åkte till Kilburn och puben Northen London Tavern. En stund senare kom Charlotte och hennes pojkväns syster och vi satte oss i ett mysigt rum med några soffor och såg Polly Tones spela (mina gamla klasskompisar Viktor och Malin). Även två andra artister framträdde. Det var familjär stämning, unplugged och allmänt.. ja mysigt helt enkelt! Efter konserten och efter att jag snackat lite med Malin och Viktor gick jag Charlotte och hennes svägerska vidare till en annan bar och pratade. Till sist insåg vi att sista tuben gått för länge sedan, klockan var omkring 2 så jag följde med hem till dem och sov.

Lördag
Jag vaknade och beslutade mig för att gå lite på stan när jag ändå var där. Gav däremot upp efter omkring en dryg timme, köpte mig en subwaymacka och drog hem. Hemma bytte jag om till pyjamas och lyckades somna och sov i säkert 4 timmar. Börjar jag bli sömnnarkoman?? Jag hade lugnt kunnat sova 4 till men jag tvingade upp mig halv 5 i alla fall. Efteråt skypade jag med Ludvig en stund innan jag gick ner och snackade med Niels, såg på tv och åt lite middag. Och sedan dess har jag suttit här och bloggat. Stackars er som nu måste ta er igenom detta evighetsinlägg! Jag måste verkligen skärpa mig och skriva lite varje dag istället för att ge er en veckouppdatering som jag inte orkar skriva och ni inte orkar läsa. Det är en väldig hatkärlek jag har till denna blogg.
Ikväll ska jag säkert se en film, kanske äta lite av min godishög och sedan sova. Det var ju så länge sedan sist.
I morgon måste jag verkligen göra något vettigt!!

Kommentarer
Postat av: lisaboman

Så himla mysig födelsedag! Du ska få dig lite sverigefirande också när du svänger förbi sollentuna på väg hem till umeå :D PUSSS!!!

2010-07-31 @ 23:32:46
URL: http://lisaboman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0