4/7 - 5/7 Resten av tiden i Lymington

På lördagkvällen blev det tack och lov ingen utgång utan vi slappade hemma istället och såg filmen City of God. Fruktansvärt hemsk film men minst lika bra.
Söndag.
Vi sov till kanske 10-tiden, gick upp och käkade frukost. Barnen och deras föräldrar var nere vid vattnet så vi hade en lugn morgon för oss själva tills de kom hem igen. Vid lunch for Elaine och Tom in till stan och vi var hemma med ungarna, lekte, tog bilder, promenerade till havet mm. Jag kände mig fortfarande ganska så sjuk så jag käkade en hel del värktabletter och försökte kurera mig så gott jag kunde. Vid 3-tiden kom föräldrarna hem igen och då var det vår tur att fara in till stan. Vi satte oss vid en pub/restaurang nere vid hamnen och fikade och snackade skit och annat i flera timmar innan vi slutligen åkte hem vid 6-tiden. När barnen lagt sig lagade jag och Julia mat, bakpotatis och lax, supergott blev det! Efter maten chillade vi med varsin dator, kollade på bilder vi tagit tidigare under vår vistelse här i London, satt vid facebook mm innan vi gick och la oss vid 10-tiden. Jag mådde inte alls speciellt bra då utan hostade, snorade och kände mig ganska så febrig. Det tog lång tid att somna och kändes drygt som bara den.

Måndag.
Jag sov till omkring 10, Julia som jobbade hade klivit upp 8. Jag gick omkring och kunde inte bidra med så mycket förrän vi lämnade huset allihopa klockan 12. Vi åkte först in till Lymington. Familjen satte sig vid ett fik för att äta lunch och jag och Julia gick ner till hamnen och käkade vår där på en bänk. Klockan 1 gick vi tillbaka till de andra och en halvtimme senare började vi resan tillbaka till London. Jag försökte sova så mycket jag kunde i baksätet men det var inte så lätt för jag satt inte det minsta bekvämt, men jag fick mig ändå några minuter så det var skönt. Omkring 4 var vi framme hos dem i Clapham. Jag stannade en liten stund innan jag påbörjade min resa hem till mig. Halv 6 kom jag in genom dörren. Det fanns inget att äta förutom några mackor och jag mådde inte alls speciellt bra. Jag hade ganska så hög feber och ont kroppen. Niels kom hem vid 7-tiden, han hade tydligen varit i Danmark över helgen vilket jag inte vetat något om. Jag la mig i min säng tidigt och såg en dålig romantisk komedi och skypade sedan med mor innan jag la mig för att sova vid halv 11.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0