21/6 - 23/6 Sun is in the sky

Oh why, oh why would I wanna be anywhere else? ... för att citera Lily Allen i låten LDN.
Måndag.
Jag vaknade vid 8-tiden, tog en dusch och gick sedan ner. Jag öppnade altandörren och möttes av sol, värme och fuktig blommig luft. Riktigt semesterväder! Det fanns inget överhuvudtaget att äta till frukost så jag fick vänta tills jag tagit mig ut till Clapham där jag skulle träffa Julia. Vi möttes upp vid 11-tiden, gick till Tesco och köpte lite käk och gick sedan till Clapham common där vi satte oss i parken och solade, myste och åt. En riktigt härlig sommardag i parken med musik och gott sällskap var en bra start på min arbetslöshet.
Klockan 3 gick vi tillbaka eftersom Julia skulle börja jobba. Själv gick jag till en butik och handlade mat för framtiden och tog sedan bussen hem. Hemma lagade jag middag som jag åt framför tv:n. Vid 7-tiden kom Niels hem. Det var kul att se honom igen, vi satt en stund och snackade och såg på fotboll innan jag gick upp på mitt rum för att se True Blood på min dator och käka choklad. När det var färdigt gick jag ner och såg slutet av Angels and Demons med Niels innan jag la mig och sov vid 11-tiden.

Tisdag.
Denna dag försökte jag få något gjort på min CV. Det gick väl sådär, det är ju så jäkla tråkigt! Hade tänkt blogga också men internet funkade inte så det gick inte så himla bra. Jag gick istället ut och vattnade trädgården. Även denna dag var tokvarm och härlig så jag sprutade vatten rakt upp i luften och lät det regna ner på mig också, superskönt! Jag åt lunch ute innan jag la mig och tog en liten tupplur. Sedan promenixade jag lite omkring Sheen, svettades som en gris och köpte mig ett pack med snickers. Vid 6-tiden åkte jag in till Notting Hill och träffade Charlotte och hennes kille Gustav. Lotta hade lagat mat som vi tog med oss till Hyde Park där vi hade en mysig picknick. Efteråt tog jag och Charlotte en promenad och satte oss så småningom på en uteservering och tog ett glas medan vi skvallrade om allt som hänt under tiden jag varit borta. Strax över 11 började jag åka hemåt och var hemma omkring en timme senare.

Trötta lilla jag tvingade upp mig vid halv 9, satte in en tvätt i maskinen och käkade sedan frukost. Klockan 10 åkte jag in till stan och träffade Julia. Vi gick i butiker och jag köpte mig en läcker klänning på HM (var annars kan man shoppa?). Sedan köpte vi oss en burgare från McDonalds och gick till Regents park där vi satte och och käkade och slappade i en dryg timme innan vi gick tillbaka. Halv 3 åkte vi hem till var och en, jag hängde tvätten och satte in en ny batch och sedan dess har jag suttit här och skrivit. Jag ska nog sätta igång med middagen snart och sedan borde jag verkligen fortsätta med min CV. Hur tråkigt det än är! Vem vet vad som händer sen. Vill bara tillägga att det fortfarande är 26 grader fastän klockan snart är 5. Är inte det otroligt härligt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0