24/6 - 30/6 Bra dagar och sjuka dagar

Varför gör jag såhär?? Nu har jag ju en hel jäkla vecka att skriva om. Nåja det är väl bara att sätta igång. Om jag nu kan komma ihåg vad jag gjort dvs...
På onsdagen den 23 for jag och Julia i alla fall på Jalouse och dansade. Ingen märkvärdig kväll så jag orkar inte gå in mer om det.

Torsdag.
Jag och Charlotte hade bestämt möte klockan 10 hemma hos henne så jag drog dit. Vi hade bestämt oss för att gå och bada så vi tog vår packning, köpte lite mat och tidningar på Tesco och promenerade sedan genom Hyde Park till The Serpentine, den lilla sjön som finns där. Vi betalade hela 4 pund för att ta ett dopp i läskigt smutsigt vatten och sedan låg vi resten av tiden och solade, åt mat, snackade och hade det avslappnat och skönt. Vid 4-tiden åkte jag hem och senare på kvällen for jag och Niels till en pub, käkade burgare och såg på när danskarna blev slaktade av ett gäng små men jäkligt uthålliga japaner (jag snackar fotboll nu alltså). När vi kom hem såg jag lite serier på min dator innan jag la mig och sov.

Fredag.
Dagen då jag skulle ge mig ut och söka jobb. Ja det gick ju som det gick med det. Jag kollade runt på nätet i alla fall men hittade egentligen inget. Det känns så besvärligt när jag inte har någon skrivare att printa ut min CV med, det blir så stort projekt för då måste jag ju först hitta någonstans att göra det. Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg vad jag gjorde denna dag förrän på kvällen då jag åkte in till Clapham och träffade Julia och hennes bror David. Jag och Julia for sedan ut på några pubar i området och dansade.

Lördag.
Jag sov över hos Julia för denna dag skulle vi fira midsommar i Hyde Park. Vi gick upp tidigt och plundrade Clapham Common på grenar, köpte billiga blommor på en supermarket och satte oss sedan och band ihop schysta midsommarkransar. Sedan fixade vi med mat och annat innan vi åkte till parken vid 12-tiden. Det var smockat av svenskar och även diverse annat folk som firade. Det var dans kring midsommarstång, picknick, sång, skratt och allmänt festlig stämning. Charlotte och hennes pojkvän Gustav kom också så det var jättekul.
Vid 6-7-tiden var jag väldigt less däremot. Charlotte hade gått hem och jag kände inte lika många som Julia så jag hade ganska tråkigt. Strax över 7 pallrade vi oss äntligen iväg till Julia. Vi käkade lite, fräschade till oss och for sedan iväg till Cuckoo, en club som ligger just vid Regent st. Egentligen var jag inte så himla taggad men Julia har snackat om denna club i säkert 3 månader men jag har aldrig varit där så jag tänkte att det var bara att passa på. Ärligt talat så var jag inte speciellt imponerad. Visst, det är en superposh membersclub som är ganska så svårt att komma in på men den var liten, fullsmockad och varm så svetten rann. Bra musik spelades i alla fall!
Vid 4 tog jag bussen hem, missade precis min andra buss i Hammersmith och fick den genialiska iden att jag skulle ta en annan buss till Barnes station och gå därifrån. Promenaden tog över 30 minuter, jag släpade på en stor och tung väska och jag fick inte ens tillfredsställelsen med att komma fram före bussen jag hade kunnat ta. Nej, när jag hade kanske 20 meter kvar till busstoppet där jag brukar gå av så kommer min buss och kör om mig. Nåja, jag var för trött för att orka gräma mig över det. Klockan var halv 6 och jag stupade i säng.

Söndag.
Jag sov till klockan 12 då jag tvingade mig upp för att jag hade lovat att träffa Charlotte. Jag åkte till Notting Hill och vi gick till Starbucks, satte oss på ett bord utomhus (i skuggan, för jäklar vad varmt det var!) drack frappe och käkade lunch/frukost. Vi satt där i kanske 3 timmar och gick sedan och handlade mat. Hemma hos Charlotte duschade vi, lagade käk och åt upp det och hade trevligt tills klockan var typ 9. Då åkte vi till Roadhouse för att se på en flairtävling. Jag mådde inte speciellt bra men det antog jag var för att inte fått speciellt mycket sömn de senaste dagarna så jag trängde bort känslorna och försökte ha kul, jag hade ändå lovat att åka hit med Lotta för säkert 3 veckor sedan. Bad bad mistake.

Måndag.
Feber och något jag som bäst kan beskriva som en boll av taggtråd jag försökt svälja men som fastnat i halsen. Jag mådde uselt. Jag sov nästan hela dagen, kunde inte äta, kunde knappt dricka utan bara sov och sov. Klockan 5 fick jag i mig en halv burk tonfisk vilket ungefär var det enda som fanns i huset, jag såg lite på tv och gick sedan och la mig igen. Niels åkte till Tyskland tidigt på morgonen innan jag hunnit träffa honom och är borta till på onsdag så jag var helt själv och kände mig eländig och ensam. Det gjorde i och för sig inget, den enda jag vill ha där då jag är sjuk är någon familjemedlem och finns ingen sådan till hands så är jag hellre ensam, jag gjorde ju ändå inte mycket mer än att sova.

Tisdag.
Jag sov dåligt under natten, kan förklaras av att jag sovit hela dagen innan, men också av att halsen höll på att ta livet av mig. Så vansinnigt svullen, jag hade till och med ont i halsen på utsidan och i nacken. Febern hade lagt sig lite i alla fall så det var skönt. Jag kom upp ur sängen vid 11-12-tiden och spenderade resten av dagen i soffan. Jag ringde sjukupplysningen här i England och fick uppmaningen att äta värk och halstabletter så jag pallrade mig ner till apoteket nere på gatan och köpte några piller. I kiosken mittemot köpte jag en glass och en burk yoghurt också. När jag kom hem satte jag mig i soffan igen och njöt av glassen som faktiskt inte gjorde speciellt ont alls att äta. Efteråt tog jag mina piller och jag mådde strax mycket bättre faktiskt. Under resten av kvällen var halsontet mycket mildare så jag beställde till och med hem lite mat som jag satte i mig en liten del av (när man knappt ätit något på 2 dagar orkar man faktiskt inte så mycket) och sedan såg jag filmen Kick-Ass på min dator. Överraskande brutal men ganska så bra faktiskt. Och sedan la jag mig vid typ halv 11.

Onsdag.
Jag drömde en superkonstig dröm om att vi hade en fisk som var rolig.. kommer inte ihåg på vilket vis men jag och firren (vad den nu hette) var tydligen ganska så tajta. Sov för övrigt inte så himla bra denna natt heller. Har fortfarande lite feber och halsen är inte helt 100 men jag mår definitivt bättre. Gick upp vid halv 9 och röjde upp lite innan jag blev trött och la mig på soffan och sedan dess har jag inte gjort mycket. Ätit lite när andan fallit på, druckit vatten, halvsovit, sett på serier mm. Nu är klockan 3, jag skypar med Ludvig och ska kanske ta en liten tupplur snart. Niels kommer hem idag någon gång men jag vet inte när, i övrigt lär det väl inte hända så mycket.
Så har ni orkat er igenom denna långa redogörelsen över den vecka som gått, så kudos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0