26/2 - 28/2 The antichrist is a boy of ten, men helgen var bra.

Oj oj oj... nu blev det många dagar att skriva om igen.
Först och främst, torsdag kväll. Det spöregnade och jag skulle ta grabben till fotbollen. Vi kom sent såklart eftersom ungen tog en timmes lång dusch (att vi kom sent skyllde han på mig eftersom jag hade kommit så många gånger och avbrutit honom. Dvs jag hade försökt få honom att gå upp ur badet eftersom maten väntade.) Jag fick alltså springa i regnet, lämna av honom, kuta tillbaka och ta bussen till Sheen. Det var kul att se Niels. Vi började kvällen med snack i soffan innan vi sedan for iväg och hittade en supertrevlig bar där vi käkade. Sedan gav han mig skjuts hem och Klara gick och la sig med lite högre spirit än innan.

Fredag.
Morgonen var lika plågsam som vanligt. Den här gången ägnade han 10 minuter då vi borde ha gått med att skjuta gummiband på mig.
När han äntligen var lämnad på skolan gick jag hem och fixade städningen. Efteråt såg jag en film och sådant innan jag gick för att hämta honom igen. Jag putsade sedan skor, lagade mat och vek tvätt. Klockan 7 hoppade jag in i duschen, la på smink, klädde mig och tadaaa, färdig för fest!
Jag begav mig mot Clapham common där jag skulle träffa Julia. På tuben fick jag höra av en irländare att jag ser ut som Denise Richards, en amerikansk modell/skådespelerska. Jag kollade upp hur hon ser så här nedan kan ni själva jämföra och se likheten.
Jag träffade sedan Julia och gick på en bar innan vi vid halv tolv mötte upp några av hennes vänner och gick till Inferno i Clapham. Vi betalade 10 pund för att komma in och upptäckte sedan att det var ju nästan helt tomt. Trist tänkte vi, men det kom då fram en kvinna som jobbade på stället och berättade att det var tomt i karaokerummen på övervåningen och om vi ville kunde vi vara där tills någon kom och bokade rummet. Hurra! "She's just a smalltown giiirl, living in a looonely woorld, she took the midnight train going aaanyyyywheeere!" Vi skrålade på där i kanske en halvtimme eller så. Det var nice nånting alltså, jag har aldrig sjungit karaoke förut. Sedan gick vi ner och dansade. Halv 3 beslutade jag mig för att det var dags att dra hem. Jag tog en buss till Sloane Square där jag skulle byta till nästa. Bara det att nästa inte kom. I 50 minuter fick jag vänta innan den till slut dök upp. Jag kom hem kanske kvart i 5. Stort minus för London säger jag bara.

Lördag.
Jag sov till 10, vaknade och åt frukost på rummet framför en dålig film. Klockan 1 for jag iväg mot Clapham igen. Denna gång med buss, inte allt för lätt eftersom det den dagen var en stor rugbymatch, England-Irland så det var trafikstockning. När vi väl tagit oss ur Twickenham där rygbyarenan finns så lättade trafiken upp så då gick det bättre. Jag träffade Julia och hennes au pair barn som hon skulle vara barnvakt åt medan hennes Irländska värdmor och hennes pappa var och såg matchen. Vi gick till lekparken och sedan mcdonalds och lite annat. Ungarna hon tar hand om är verkligen jättesöta! Söta men busiga, så vi var med om lite äventyr. Till exempel så bestämde 22 månader gamla Alanna att hon inte skulle sitta i vagnen längre så hon lyckades på något sätt maska sig ur den och springa iväg med full fart mot rulltrappan. Klara ilar efter och får tag på henne sekunder innan ungen når sitt mål.
Klockan 5 skiljdes vi åt och jag begav mig in till stan där jag mötte Charlotte. Vi käkade middag, diskuterade veckans händelser och gick sedan och såg Sherlock Holmes på bio. Myspys! Sedan for vi hemåt och jag gick och la mig.

Söndag.
Jag vaknade 10 igen, klädde mig, packade väskan och gick ut i regnet klockan 11. Utanför huset väntade Julie och vi åkte tillsammans till Sheen. Niels är i Danmark så jag tänkte passa på att visa min franska vän hur jag bodde tidigare. Vi åt pizza, doughnuts och kakor framför tv:n fram till klockan 5. Då åkte jag in till Covent Garden och tog två öl med Julia och for sedan hem och la mig vid 11.30. Slö och bra dag! Härlig helg, jag längtar redan till nästa.

Kommentarer
Postat av: Ludvig

liiiiiiikt :)

2010-03-02 @ 10:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0